BOMBSHELL REPORT: Tucker Carlson ‘Has His Own Theory’ On Why He Was Booted

(Liberty Bell) – While popular conservative pundit Tucker Carlson has not made any sort of public comment about the severing of his relationship with Fox News, as of this writing anyway, a brand new report has popped up stating that he believes his being forced out of his position at the company was part of a multi-pronged attack against the network.

Jack Davis of The Western Journal discusses this report by reminding readers that Carlson, who was pulling in three million viewers on average a night, had his program cut out of the blue on Monday morning.

“FOX News Media and Tucker Carlson have agreed to part ways,” Fox News commented in a statement announcing the host’s departure from the network. “We thank him for his service to the network as a host and prior to that as a contributor.”

“According to Vanity Fair, Carlson has told people he believes his show was killed and he was fired because the Murdoch family plans to sell Fox News. The report cited sources it did not name,” Davis wrote. “Fox News founder Rupert Murdoch has made his son, Lachlan, the CEO of Fox Corp., the parent of Fox News.”

Fox News CEO Suzanne Scott called Carlson on Monday Morning and informed him that his highly successful program was being yanked and that his company email was shut down. Why in the world would such a successful show, which had become a massive money maker for the network, suddenly be pulled off the air? This makes no sense from a business standpoint. Even if you disagree with a lot of the material Carlson covered and his analysis of that information, it would be stupid to lose all that cash.

Carlson allegedly told those around him that Scott did not offer any explanation for the decision, going on to tell him that it was made “from above,” as per Vanity Fair.

It then went on to say that as of last week, Carlson was very confident that his current contract was close to being renewed through 2029. Another article from The New York Times stated that both Rupert Murdoch and Suzanne Scott made the decision to fire Carlson together.

The Times piece remarked that the popular primetime host faced “a growing list of troubles inside the network related to his conduct on and off the air, some of which had been grating on Lachlan Murdoch.” It cited “two people with knowledge of the company’s decision” as its source.

The Washington Post alleges that Paddy Manning, who wrote a book about Lachlan Murdoch, asserted that Murdoch was the impetus for giving Carlson the boot.

“Lachlan is pretty sensitive to accusations of a toxic work environment where sexual harassment is involved,” Manning went on to tell the outlet.

“Abby Grossberg, who worked on Carlson’s show, has filed a lawsuit claiming she faced a sexist and hostile work environment, and some reports have said that was a big factor in the host’s firing,” Davis revealed in his report. “Manning added that many high-profile people pushed out by Murdoch were not fired due to one huge incident but rather ‘a buildup and then a final last straw.'”

“In writing about Carlson’s departure, The Hill noted it came after Fox News settled a lawsuit with Dominion Voting Systems for $787.5 million. Dominion had claimed it was defamed by Fox News after the 2020 election,” Davis continued.

Copyright 2023.


Please enter your comment!
Please enter your name here